Heb jij nou een eigen bedrijfje of werk je voor een bedrijf? Wil jij die even opkrikken, vernieuwen of boosten? Dat kan op veel verschillende manieren. 

Meegaan met de tijd is belangrijk, maar vergeet vooral niet op te vallen. Hieronder staan een paar ideetjes van dingen binnen het bedrijf die jij misschien weer een nieuw jasje kan geven. 

Website

Allereerst kun je kijken naar de website. Hoe staat die er bij? Werken alle functie nog? En denk er bijvoorbeeld eens aan op welke apparaten de website toegankelijk is. Is de website mobiel vriendelijk? Hierdoor verbreed je je publiek. We zitten tegenwoordig allemaal op ons telefoon te scrollen, maar zelden zitten we in onze vrije tijd nog achter de computer. Naast het technische gedeelte van de website kun je ook kijken naar de lay-out. Een website moet gemakkelijk te lezen zijn. Daarnaast moeten de stijl en kleuren doorlopend zijn binnen elke sectie. Door een coherente huisstijl creëer je rust. Hierdoor blijft een klant langer hangen. 

Social media

De manier om in deze tijd bekend te worden is via social media. Pak het een keer echt serieus op. Zorg ervoor dat de uitstraling van je bedrijf terug te vinden is in je account. Gebruik de kleuren van de huisstijl (Bijvoorbeeld dezelfde kleuren als de website of het logo). Houd ook rekening met de doelgroep. Hoewel Instagram groeit onder ouderen, blijft het een jong platform. Zijn jouw klanten jong, vergeet dan geen insta-account aan te maken. Er zijn een aantal standaard dingen die je toe gepast moet hebben om jouw account professioneel te maken; het plaatsen van een link naar de website in de biografie, het gebruiken van het logo als profielfoto en het aanbieden van de producten met duidelijke foto’s en uitleg. Door frequent te ‘posten’ komen jouw volgers je vaak tegen, en maak je reclame. 

Etiketten

Een etiket is een soort visitekaartje op een product. Hiermee draag je informatie over naar de klant. Ook hier kan je veranderingen toepassen om op te vallen. Op een etiket staat wat jij precies verkoopt. Bij de etikettering van levensmiddelen worden de ingrediënten genoemd en vaak een smaak of geur aanduiding. De informatie op het etiket verschilt per product. Mocht je nou weinig ruimte hebben voor extra informatie op het etiket, kun je er ook voor kiezen om de klant door te verwijzen naar een externe link of website. Met een qr code printer kun je gebruik maken van een qr code die verwijst naar uw website die klanten kunnen scannen. Hierdoor is de klant goed geïnformeerd voor zijn of haar aankoop. Daarnaast moet het etiket uniek en duidelijk te herkennen zijn. Zorg er dus voor dat het etiket overeenkomt met de huisstijl van het bedrijf. Hierdoor bouw je naamsbekendheid op. Bij een volgende aankoop zal de klant waarschijnlijk sneller naar jouw producten grijpen.